زمان و نحوه تعویض فیلتر آبسردکن

تعویض فیلتر آبسردکن | نگهداری از آبسرد کن ساده و آسان است. شما با تعویض فیلتر آبسرد کن به صورت منظم و مقداریTLC می‌توانید آب آشامیدنی با طعم عالی و بسیار تمیز تا سال‌ها استفاده از آبسرد کن داشته باشید. با دو بار تعویض فیلتر آبسردکن در یک سال، می‌توانید از آب آشامیدنی گوارا و خنک در دفتر کارتان بهره‌مند شوید. همچنین این کار بهره‌وری دستگاه را افزایش می‌دهد و باعث بهبود عملکرد دستگاه نیز خواهد شد.

لازم به ذکر است که فقط در صورتی تعویض فیلتر آبسرد کن را انجام دهید که در این زمینه تخصص و دانش کافی دارید. در غیر این صورت، ممکن است باعث خرابی دستگاه یا فیلترهای نو شوید. اگر تخصصی در این زمینه تعمیر و تگهداری آبسردکن ندارید، می‌توانید با شماره تماس گروه مشاوران سانتی گراد تماس بگیرید تا سریع‌ترین زمان ممکن برای تعویض فیلتر آبسردکن شما اقدام کنند.

تعویض منظم فیلتر

یکی از اصول کارکرد صحیح آبسرد کن‌ها، تعویض منظم فیلتر آن‌هاست که بهتر است هر 6 ماه یک بار انجام شود. البته بعضی از فیلترهای آبسرد کن نیز وجود دارند که تا یک سال کارایی خوبی دارند و می‌توانید سالی یک بار به تعویض آن‌ها بپردازید. به احتمال زیاد، در دفترچه راهنمای آبسرد کن، این مورد ذکر شده است. تعویض فیلتر آبسردکن، کار دشوار و پیچیده‌ای نیست، اما نیاز به دقت دارد. همچنین این کار زمان زیادی طول نمی‌کشد و اگر کمی مهارت داشته باشید، می‌توانید تعویض فیلترها را انجام دهید.

تعویض منظم فیلتر آبسردکن

مراحل تعویض فیلتر آبسرد کن

 قطع شیر آب

قبل از شروع به کار و تعویض فیلتر آبسردکن، شیر اصلی آب دفتر و یا مرکز تجاری‌تان را قطع کنید. با این کار از پاشیدن آب در هنگام تعویض فیلتر جلوگیری می‌کنید. بنابراین، شیر اصلی آب را حتماً ببندید.

قطع شیر آب هنگام تعویض فیلتر آبسرد کن

استفاده از شیر کاهش فشار

قبل از گذاشتن فیلتر جدید، بهتر است شیر کاهش فشار را نصب کنید. شیر کاهش فشار به سلامت دستگاه شما در برابر فشار زیاد آب کمک می‌کند. شیرکاهش فشار باید به صورت خطی و قبل از فیلتر نصب شود.

جدا کردن فیلترها

مرحله بعدی، جدا کردن فیلترها از بطری کولر است. برای جدا کردن فیلترها، فیلترها را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت، به آرامی اما محکم بچرخانید. پس از این کار، کارتریج‌ها را به آرامی از دستگاه پخش آب جدا کنید.

جدا کردن فیلترها از بطری کولر

نصب فیلترهای جدید

فیلترها دارای فلش جهت جریان آب هستند، فیلترها را در جهت جریان فلش نصب کنید. لوله تغذیه آب را محکم کنید و از ایمن بودن آن مطمئن شوید. فیلتر آب را با یک کابل محکم ببندید. سپس شیر اصلی آب را باز کنید. اجازه دهید چند لیتر از آن بیرون بریزد. پس از آن، آب آشامیدنی تمیز در دسترس شماست.

نصب فیلترهای جدید

تمیز کردن فیلترها

فیلترهایی که به تازگی نصب می‌شوند، باید شستشو داده شوند تا ذرات کربن اضافی آن حذف شود. ذرات کربن به رنگ سیاه هستند و گرچه مضر نیستند، اما حس بدی را در هنگام آب خوردن ایجاد می‌کنند. برای تمیز کردن یا شستن فیلترها دو راه وجود دارد. یک راه ساده مانند آنچه در بالا گفته شد، این است که پس از نصب فیلتر و باز کردن شیر آب، اجازه دهید چند لیتر از آب بدون استفاده خارج شود.

راه دوم این است که فیلترهای جدید را در محفظه فیلترهای قدیمی بگذارید که همراه دستگاهتان است و آن‌ها را بشویید و سپس به آبسرد کن وصل کنید.

تمیز کردن فیلترها

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید: تعمیر موتور آبسردکن و تعمیر کمپرسور آبسردکن

مضرات تعویض نکردن فیلتر آبسرد کن

فیلترهای آبسرد کن با توجه به نوع و توصیه سازنده باید از 6 ماه تا یک سال یک بار تعویض گردند. ممکن است شما تغییری در مزه و رنگ آب حس نکنید، اما به مرور زمان، آب دارای انواع باکتری‌های مضر می‌شود. پس از چند مدت، فیلترهای قدیمی رسوب می‌کنند و باعث کاهش فشار آب و طعم و بوی بد آب می‌شوند. تعویض نکردن فیلتر، نه تنها بر سلامت شما تأثیر می‌گذارد، بلکه باعث کاهش طول عمر آبسردکن شده و عملکرد آن را کاهش می‌دهد.

مضرات تعویض نکردن فیلتر آبسرد کن

سخن آخر

تعیین زمان دقیق تعویض فیلتر آبسردکن به موارد بسیاری بستگی دارد. نوع فیلترها، میزان استفاده از آب در طول روز، میزان سختی آب و املاح موجود در آن و… در زمان مناسب تعویض فیلترها نقش دارند. با وجود این‌که تعویض فیلترها کار ساده‌ای است، با این حال نیاز است تا شما تجربه کافی کار با دستگاه آبسرد کن داشته باشید.

اگر تجربه کافی در این مورد ندارید، می‌توانید از تکنسین‌های مجرب گروه مشاوران سانتی گراد کمک بگیرید. کارشناسان گروه سانتی گراد با دقت زیاد، زمان دقیق تعویض فیلتر آبسرد کن شما را تخمین می‌زنند و سپس در صورت لزوم، آن را تعویض می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

پر بازدیدترین ها

آخرین مقالات سایت

تماس با ما

09125173643

09125309074

keyboard_arrow_up
مستقیماً با کارشناش بخش مورد نظر تماس بگیرید
واحد فروش
واحد تعمیرات و نگهداری
واحد پشتیبانی
چت واتساپ