گروه مشاوران سانتیگراد

تخصصی ترین مرکز تعمیر کمپرسور کولرگازی

کارشناسان و تکنسین‌های دوره دیده و حرفه ای در مجموعه بزرگ سانتیگراد آماده ارائه خدمات عیب یابی، تعمیر کمپرسور کولرگازی  در انواع مختلف و  همچنین ارائه خدمات کولرگازی از جمله نصب و راه اندازی و سرویس آن به شما عزیزان هستند.تعمیرات کولرگازی جنرال

تیم فنی متشکل از حرفه ای ترین کارشناسان

تضمین کیفیت تمامی قطعات استفاده شده

خدمت رسانی در کمترین زمان ممکن

هزینه های منصفانه و اعلام حدود قیمت

تعمیر کمپرسور کولرگازی

تعمیر کمپرسور کولرگازی

کمپرسور کولر گازی یکی از قطعات بسیار حساس و مهم در دستگاه کولر گازی است و در صورت اختلال در عملکرد آن، کل دستگاه تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، در صورتی که کمپرسور به درستی کار نکند، گاز خنک‌کننده به درستی فشرده نخواهد شد ، که در نتیجه باعث افزایش دمای داخلی دستگاه و کاهش کارایی آن خواهد شد. این دستگاه برای فشرده کردن ماده خنک کننده گازی (مبرد) که برای سرمایش هوا در سیستم استفاده می‌شود، به کار می‌رود. در واقع، کمپرسور کولرگازی  وظیفه فشرده کردن گاز ماده خنک کننده را دارد

موتور کولر گازی یا کمپرسور، قسمت اصلی و حیاتی ساختار یک کولرگازی است تعمیر موتور کولر گازی یک عمل تخصصی و هزینه بر است. قبل از اینکه تصمیم به تعمیرات موتور کولر گازی بگیرید، باید مطمئن شوید که مشکل مربوط به کمپرسور کولر گازی است.

تعمیر کمپرسور کولرگازی

آیا کمپرسور کولرگازی قابل تعمیر است؟

اگر کولر گازی شما مشکلاتی را نشان داده و شما به نتیجه رسیده‌اید که مشکل از کمپرسور است، اولین قدم باید بررسی دقیق کمپرسور با توجه به دانش فنی کافی و تجربه مورد نیاز باشد. برخی از مشکلات کمپرسور مانند نشتی گاز، کمبود روغن و افزایش فشار، قابل تعمیر هستند، اما در برخی موارد، مانند سایش و کاهش عمر کمپرسور، تعویض آن از ضروری‌ترین اقدامات است. در هر صورت، انتخاب تعمیرکار صحیح و بررسی دقیق مشکلات دستگاه کولر گازی، می‌تواند به شما در هزینه‌های بیشتر جلوگیری کند و از عمر دستگاه شما نیز حفاظت کند.
باید توجه داشت که تعمیر کمپرسور کولر گازی همیشه به صرفه نیست. در بعضی موارد، مانند وجود عیب جدی در قطعات دیگر دستگاه کولر گازی، تعمیر کمپرسور می‌تواند هزینه‌بر شود و با توجه به سن و شرایط کلی دستگاه، تعویض کمپرسور بهترین گزینه باشد. تعمیرات کمپرسور کولرگازی

تعمیر کمپرسور کولرگازی

 روش های تست و عیب یابی کمپرسور کولر گازی

برای تست و عیب یابی کمپرسور کولر گازی، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. در ادامه به برخی از این روش‌ها اشاره می‌کنیم:

تست سیم پیچی: در این روش، ابتدا با استفاده از اهم‌متر، صحت اتصال کانکتورهای مختلف را چک کرده و از قطعی یا ترکیدگی کانکتورها اطمینان حاصل کنید. سپس با استفاده از اهم‌متر، مقاومت الکتریکی بین هر دو کانکتور متصل به کمپرسور را بررسی کرده و در صورت وجود مشکل، عیب را تعیین کنید. در نهایت، با توجه به نتایج به دست آمده، می‌توانید اقدام به تعمیر یا تعویض قطعات مشکل‌دار کنید. تعمیرات کمپرسور کولرگازی

تست صدای کمپرسور : ابتدا کمپرسور را روشن کنید و به صدای آن گوش کنید صدای عادی کمپرسور باید به شدت کم و بیش یکنواخت باشد و از نظر شدت و فرکانس در حدود مشخصی قرار داشته باشد. اگر صدای غیر عادی و نامعمولی مثل صدای لرزش، صدای تیز یا صدای زیادی که به گوش می رسد، وجود داشته باشد، باید به سرعت کمپرسور را خاموش کنید و به تعمیر آن بپردازید

تست فشار کمپرسور: در این روش، باید با استفاده از یک گیج مانومتر فشار گاز درون کمپرسور را اندازه گیری کنید در ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که لوله های ورودی و خروجی کمپرسور جدا شده علت خرابی کمپرسور چیلر سپس باید گیج مانومتر را به لوله های ورودی و خروجی کمپرسور متصل کنید پس از اتصال گیج مانومتر، دستگاه را روشن کرده و فشار را در گیج مانومتر مشاهده کنید فشار داخل کمپرسور باید مقدار مشخص شده در دفترچه راهنمای کمپرسور باشد

 چه عواملی باعث سوختن و خرابی کمپرسور میشود

» نصب نادرست: نصب نادرست کولر گازی می‌تواند باعث خرابی کمپرسور شود. برای نصب کولر گازی باید دقت کافی به عمل آورده و دستورالعمل تولید کننده را رعایت کنید.

» نشت گاز: اگر کولر گازی دچار نشت گاز باشد، فشار درون کمپرسور کاهش می‌یابد و این باعث خرابی کمپرسور می‌شود. نشت گاز نیز می‌تواند به دلیل وجود ترک در خطوط، شیرهای گاز، صفحات چرخه و … باشد.

» فشار زیاد در کمپرسور: اگر فشار درون کمپرسور بیش از حد بالا باشد، می‌تواند باعث خرابی کمپرسور شود.

» استفاده از برق نامناسب: استفاده از برق با ولتاژ پایین یا بالا برای کولر گازی باعث خرابی کمپرسور می‌شود.

» عدم تعویض فیوز: فیوزهای حفاظتی که در سیستم کمپرسور وجود دارد، می‌توانند به دلیل عدم تعویض به موقع و یا استفاده از فیوزهای نامناسب باعث خرابی و سوختن کمپر

» نبود تعویض روغن: روغن کمپرسور کولر گازی باید با مواد روانکار خاصی تعویض شود. در صورت نبود یا تعویض ناصحیح روغن، کمپرسور دچار خرابی می‌شود.

» عمر کمپرسور: کمپرسور کولر گازی مانند هر قطعه دیگری، محدودیت زمانی برای عملکرد دارد و با گذر زمان احتمال خرابی افزایش می‌یابد.

» عدم تعویض فیوز: فیوزهای حفاظتی که در سیستم کمپرسور وجود دارد، می‌توانند به دلیل عدم تعویض به موقع و یا استفاده از فیوزهای نامناسب باعث خرابی و سوختن کمپر تعمیرات کمپرسور کولرگازی

تعمیر کمپرسور کولرگازی

 روش‌های تعمیر کمپرسور کولرگازی

تعویض قطعات خراب

بعد از تشخیص علت خرابی، باید قطعات خراب را تعویض کرد. قطعاتی که معمولا در کمپرسور کولرگازی تعویض می‌شوند، شامل بلبرینگ، سیم بندی، کمپرسور، می‌شوند.

تعمیر قطعات

در بعضی از موارد، قطعات خراب می‌توانند تعمیر شوند. برای مثال، در صورتی که بلبرینگ کمپرسور کولرگازی فرسوده شده باشد، می‌توان آن را تعمیر و دوباره استفاده کرد.

تنظیم فشار و دمای مورد نیاز

تنظیم فشار و دمای مناسب در کمپرسور کولرگازی بسیار مهم است. فشار و دمای مناسب، باعث افزایش عمر کاری و بهبود عملکرد کمپرسور کولرگازی می‌شود.

تعویض فیلترها

تعویض فیلتر‌های هوا و آب کولرگازی بسیار مهم است. فیلتر‌های خراب و کثیف می‌توانند باعث بروز مشکلات در کمپرسور کولرگازی شوند.

تعمیر و تعویض شیرهای برقی

ولوها یا شیرهای برقی نیز ممکن است عامل خرابی کمپرسور کولرگازی باشند. در صورتی که ولوهای برقی خراب شده باشند، باید آن‌ها را تعمیر یا تعویض کنید.

بررسی و تنظیم فشار گاز

فشارهای گاز در کمپرسور کولرگازی بسیار حیاتی هستند و باید به دقت بررسی و تنظیم شوند. در صورتی که فشارهای گاز نامناسب باشند، می‌توانند باعث خرابی کمپرسور کولرگازی شوند.

تعویض کمپرسور

در صورتی که هیچ یک از روش‌های فوق موجب رفع خرابی کمپرسور نشده باشد، ممکن است نیاز به تعمیر یا تعویض کمپرسور باشد. این کار بسیار پیچیده و خطرناک است و باید بهترین تکنسین‌های ماهر و مجرب را برای انجام آن استخدام کرد.

تعمیر کمپرسور کولرگازی

مشکلات رایج در زمان خرابی کمپرسور چیلر عبارتند از

گروه مشاوران سانتیگراد

خرابی سیم پیچ و سوختن آن

گروه مشاوران سانتیگراد

صدا و لرزش غیرعادی در کمپرسور کولرگازی

گروه مشاوران سانتیگراد

خرابی بلبرینگ و عدم عملکرد صحیح آن‌

گروه مشاوران سانتیگراد

خراشیدگی سیلندر کمپرسور کولرگازی

گروه مشاوران سانتیگراد

ساییدگی و شکستن شاتون کمپرسور

گروه مشاوران سانتیگراد

خرابی میل لنگ و نیاز به تعویض آن

گروه مشاوران سانتیگراد

نشتی در اتصالات مختلف کمپرسور

گروه مشاوران سانتیگراد

عدم تراکم مناسب در کمپرسور

درخواست خدمات تعمیر کمپرسور کولرگازی

از طریق یکی از روش های موجود در صفحه با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و یا سفارش خود را آنلاین ثبت کنید.

 شوک دادن به کمپرسور کولرگازی

شوک دادن به کمپرسور کولر گازی یک روش تعمیر و رفع عیب است که در صورتی که کمپرسور گیر کرده یا موتور کولر گیرپاچ کرده باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، با وارد کردن یک شوک الکتریکی یا مکانیکی، سعی می‌شود که کمپرسور به حالت اولیه خود بازگردد و مشکل رفع گردد مهم است بدانید که شوک دادن به کمپرسور گاهی ممکن است باعث آسیب به قطعات کمپرسور شود و همچنین نباید این روش را به طور مکرر استفاده کرد و بهتر است برای وارد کردن شوک به کمپرسور، از چند روش مختلف استفاده میشود:

شوک وارد کردن به کمپرسور با روش افزایش ولتاژ:

در این روش برای افزایش ولتاژ از یک دستگاه خاص به نام بوستر ولتاژ استفاده می‌شود. این دستگاه با افزایش ولتاژ و جریان الکتریکی، باعث شوک وارد شدن به کمپرسور می‌شود. برای استفاده از این روش باید حتما از دستگاهی با کیفیت بالا و با قابلیت تنظیم ولتاژ دقیق استفاده کرد. همچنین، باید به حداکثر ولتاژ مجاز برای کمپرسور توجه کرد تا جلوی سوختن دائمی کمپرسور گرفته شود.

شوک وارد کردن به کمپرسور با روش اتصال :

در این روش، در ابتدای راه‌اندازی کمپرسور تک فاز، در یک لحظه بین سیم‌پیچ استارت و رانینگ یک اتصال کوتاه برقرار می‌شود. این اتصال کوتاه باعث شوک وارد شدن به کمپرسور می‌شود و باعث حرکت لحظه‌ای روتور می‌شود. در این روش نیاز است تا اتصال کوتاه برقرار شود و سپس اتصال را برداشت. تعمیرات کمپرسور کولرگازی

 شوک وارد کردن به کمپرسور با استفاده از ضربه:

در کمپرسورهای پیستونی، احتمال گیر افتادن پیستون به دلیل رسوب روغن در اطراف پیستونی وجود دارد. در این حالت، ایراد مکانیکی یا الکتریکی در کمپرسور وجود ندارد که می‌توان با گرم کردن بدنه‌ی کمپرسور و وارد آوردن چند ضربه به بدنه، مشکل را حل کرد.

تعمیرات کمپرسور کولر گازی

هزینه تعمیرات کمپرسور کولرگازی 

هزینه تعمیر کمپرسور کولر گازی به شدت وابسته به نوع و شدت خرابی و همچنین نوع کمپرسور و برند آن است. به عنوان مثال، هزینه تعمیرات کمپرسور کولر گازی روتاری معمولاً بیشتر از کمپرسورهای پیستونی است. همچنین، هزینه تعمیر کمپرسور کولر گازی بسته به میزان تعمیرات مورد نیاز و همچنین قیمت قطعات مورد نیاز برای تعمیر است.در ضمن، اگر کمپرسور در ضمانت باشد و خراب شده باشد، هزینه تعمیر بر عهده شرکت سازنده خواهد بود. اما اگر ضمانت آن پایان یافته باشد، شما باید هزینه تعمیر را خودتان پرداخت کنید.
برای تعمیر کولر گازی، ممکن است نیاز به جابجایی و تعویض قطعات دیگری مانند فیلترها، کپیلر و ولوم هم داشته باشید که می‌تواند هزینه کل را بالا ببرد.در کل هزینه تعمیر کمپرسور کولر گازی به عوامل زیر بستگی دارد:

نوع خرابی: هزینه تعمیر کمپرسور کولر گازی به نوع خرابی آن بستگی دارد. برخی از خرابی‌ها شامل تعویض بخش‌های کوچک و قابل تعویض هستند و برخی دیگر نیاز به تعویض کامل کمپرسور دارند.

نوع کمپرسور: هزینه تعمیر کمپرسور بستگی به نوع کمپرسور دارد. برخی کمپرسورها با برندهای معتبر تولید می‌شوند و ارزان قیمت‌تر هستند، در حالی که برخی دیگر با برندهای بزرگ و با کیفیت تولید می‌شوند و هزینه بالاتری دارند.

محل تعمیر: هزینه تعمیر و سرویس کمپرسور کولر گازی به محل تعمیر و مکانیک یا شرکت تعمیر کننده مربوطه بستگی دارد. هزینه تعمیر در مناطق شهری ممکن است بیشتر از مناطق روستایی باشد.

قطعات جایگزین: هزینه تعمیرات کمپرسور کولر گازی به قیمت قطعات جایگزین بستگی دارد. برخی قطعات ارزان هستند و برخی دیگر گران قیمت.

چرا انتخاب سانتیگراد

گروه مشاوران سانتیگراد یک شرکت معتبر در زمینه تعمیر کمپرسور کولر گازی است. این شرکت از تکنسین‌های با تجربه و ماهر در زمینه تعمیرات کولر گازی استفاده می‌کند و با استفاده از تجهیزات و ابزارهای پیشرفته، به مشتریان خود خدماتی با کیفیت و قابل اطمینان ارائه می‌دهد.

همچنین این شرکت از قطعات اصلی و با کیفیت برای تعمیرات استفاده می‌کند و به مشتریان خود گارانتی برای خدمات ارائه می‌دهد. باشگاه مشتریان فریزاک همچنین ارائه دهنده خدمات نگهداری و تعمیرات دوره‌ای برای کولرهای گازی است که به مشتریان این شرکت امکان می‌دهد که از عمر طولانی و بهینه کولرهای خود لذت ببرند.

[rev_slider slidertitle=”ehdas sardkhane” alias=”ehdas-sardkhane”]

مراحل ارائه خدمات تعمیرات کمپرسور کولر گازی 

از طریق یکی از راه های ارتباطی موجود با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و یا سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و مشکل پیش آمده برای کمپرسور کولرگازی خود را برای کارشناسان ما شرح دهید

با توجه به مدل کمپرسور کولرگازی  و مشکل پیش آمده مجرب ترین کارشناس برای تعمیرات کمپرسور کولرگازی شما گزینش می شود و زمان اعزام تعمیرکار با شما هماهنگ میشود تا در کمترین زمان ممکن در آدرس شما حضور داشته باشند

کارشناسان فنی به محل استقرار دستگاه جهت اجرای عملیات اعزام میشوند و برنامه تعمیر و سرویس کمپرسور کولرگازی به مشتری محترم تقدیم میگردد همچنین عیب یابی دستگاه به صورت تخصصی انجام میشود و اقلام مصرفی جهت تامین اعلام میشود

پس از اتمام پروسه تعمیر، کولرگازی راه اندازی شده و تحویل مشتری محترم میشود و نحوه صحیح استفاده و نکات کلیدی نگهداری از دستگاه آموزش داده میشود تعمیر پکیج ایران رادیاتور در تهران

ثبت درخواست تعمیر و اعزام کارشناس

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
مستقیماً با کارشناش بخش مورد نظر تماس بگیرید
واحد فروش
واحد تعمیرات و نگهداری
واحد پشتیبانی
چت واتساپ