تعمیر چیلر جذبی در مجموعه سانتیگراد

تخصصی ترین مرکز تعمیر چیلر تراکمی و جذبی

کارشناسان و تکنسین‌های دوره دیده و حرفه ای در مجموعه بزرگ سانتیگراد آماده ارائه خدمات عیب یابی، سرویس و تعمیر چیلر جذبی  و همچنین نگهداری و سرویس های دوره‌ای چیلر‌های ابزوبشن و سیستم های تهویه مطبوع به شما عزیزان هستند.

تیم فنی متشکل از حرفه ای ترین کارشناسان

تضمین کیفیت تمامی قطعات استفاده شده

خدمت رسانی در کمترین زمان ممکن

هزینه های منصفانه و اعلام حدود قیمت

تعمیر چیلر جذبی

تعمیر چیلر جذبی

چیلرهای جذبی یکی از انواع چیلرهای صنعتی هستند که برای سرمایش و یا گرمایش برخی ساختمان‌ها و فضاهای بزرگ استفاده می‌شوند. به طور کلی، چیلر جذبی بر اساس اصل خنک کردن هوا با حذف رطوبت از آن و سپس استفاده از فرآیند تبادل حرارت برای خنک کردن بیشتر هوا عمل می کند. این سیستم سازگار با محیط زیست است، زیرا از گاز طبیعی یا سایر منابع سوخت برای تامین گرمای مورد نیاز برای فرآیند به جای برق استفاده می کند که می تواند به انتشار گازهای گلخانه ای کمک کند. تعمیر چیلر جذبی به دلیل پیچیدگی و حساسیت بالا نیازمند دانش و تجربه زیادی در این زمینه است که شرکت گروه مشاوران سانتیگراد با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و کار آزموده میتواند به شما راهنمایی و مشاوره و در صورت نیاز خدمات تعمیر و سرویس ارائه نماید.

تعمیر چیلر جذبی

تعمیر چیلر جذبی | مشکلات رایج و راه حل آن‌ها

قبل از هر چیز، باید مشکلات چیلر جذبی را بررسی کنید و ببینید آیا نیاز به تعمیر دارد یا خیر. مشکلات متداول در چیلرهای جذبی شامل کمبود سرمایش، عدم تولید آب سرد کافی، صدای غیر عادی و افت عملکرد هستند. در ادامه بیشتر در مورد جزئیات مشکلات چیلر جذبی صحبت خواهیم کرد اگر مشکلی را در چیلر خود مشاهده کردید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا پس از بررسی مشکل پیش آمده اقدامات لازم جهت تعمیر چیلر جذبی شما انجام شود.

تعمیر چیلر جذبی

قبل از شروع به تعمیر چیلر جذبی، باید به نکات زیر توجه کرد:

  •  سابقه و تجربه شرکت و تعمیرکاران

تعمیرات چیلر جذبی بسیار پیچیده است و به مهارت و تجربه تعمیرکاران حرفه‌ای نیاز دارد. بنابراین، مطمئن شوید که تعمیرکار شما دارای مدرک و تجربه کافی است تا مشکل را به درستی حل کند.

  • ابزار و تجهیزات

برای تعمیر و سرویس چیلر جذبی، نیاز به ابزار و تجهیزات خاصی دارید. این ابزار و تجهیزات شامل تمامی تجهیزات و ابزارهای تست و اندازه‌گیری است. اگر این ابزارها در دسترس نیستند، باید با شرکتی کار کنید که مجهز به آنها باشد.

 

  • مشکلات شایع در چیلر جذبی

مشکلات شایع در چیلر جذبی شامل کمبود سرمایش، عدم تولید آب سرد کافی، صدای غیر عادی و افت عملکرد هستند. برای تعمیر این مشکلات، باید مشکل را بررسی کرده و با توجه به علت آن، تعمیر را انجام دهید.

  • رعایت اصول ایمنی

تعمیر چیلر جذبی بسیار پیچیده است و باید با رعایت اصول ایمنی انجام شود. قبل از هرگونه تعمیر، باید از ایمنی تعمیرکاران و کارکنان در محل اطمینان حاصل کرده و همچنین باید درستی ابزار و تجهیزات را بررسی کنید.

تعمیر چیلر جذبی

چرا انتخاب مجموعه سانتیگراد در تعمیر چیلر جذبی

با سال ها تجربه در زمینه تعمیر چیلر ، ما در شهرهای مختلف کشور با نفرات متخصص خدمات ارائه می دهیم . در صورت بروز هرگونه سوال یا ابهام در این زمینه، با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان مهندسان و مشاوران ما بهره مند شوید. نگهداری و تعمیرات در صنعت تهویه مطبوع بخشی اساسی و حیاتی است که همواره باید با توجه به عمر و شرایط استفاده از دستگاه ها، مدیریت شود.

تعمیر و نگهداری چیلرهای جذبی به دلیل ساختار پیچیده و تخصصی آن، نیازمند تیمی متخصص و با تجربه است. این شرکت با استفاده از بهترین چیلرکاران ایران و استفاده از تجهیزات و ابزارهای حرفه‌ای، تعمیرات و نگهداری چیلرهای جذبی را به صورت کاملاً صحیح و اصولی انجام می‌دهد. اگر اطلاعات بیشتری درباره خدمات ما در این زمینه نیاز دارید، می‌توانید با شماره‌های قید شده در سایت تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تیم ما بهره‌مند شوید.

درخواست خدمات تعمیر چیلر جذبی

از طریق یکی از روش های موجود در صفحه تماس با ما با یکی از کارشناسان ماارتباط برقرار کنید و یا سفارش خود را آنلاین ثبت کنید.

مراحل تعمیر چیلر جذبی

با توجه به قیمت قطعات و ادوات بکار رفته در چیلر جذبی، تعمیرات چیلر جذبی باید بر مبنای اصول و طی مراحلی انجام بگیرد که از خسارت های احتمالی جلوگیری شود و دوباره در آینده شاهد بروز مشکلات دیگری نباشیم در اینجا این مراحل به صورت کامل توضیح داده می شود.

  1. بررسی کلی چیلر جذبی

قبل از هرگونه تعمیر، باید چیلر جذبی را بررسی کرد و مشکلات آن را شناسایی کرد. برای این کار، باید مشخص کرد که چیلر درست عمل می‌کند یا خیر و همچنین باید با توجه به علت مشکل، تعمیر را انجام دهید.

  1. بررسی و چک کردن لوله‌ها

اگر لوله‌ها در چیلر جذبی گرفته شده‌اند، عملکرد آن کاهش می‌یابد. در این صورت، باید لوله‌ها را تمیز کرده و به روشنی از هرگونه گرد و خاک و دیگر ذرات رها شده در آن‌ها پا کشید. برای تمیز کردن لوله‌ها، باید از ابزارهای خاصی استفاده کرد که این ابزارها می‌توانند شامل برگشت‌کننده‌ها و کلیدها باشند. در این مرحله، باید برای تعمیر لوله‌ها، چیلر را خاموش کرده و از آب آن خالی کرد.

  1. تعمیر کمپرسور

کمپرسور چیلر جذبی به عنوان یکی از اجزای مهم آن، از اهمیت بالایی برخوردار است. در صورتی که کمپرسور خراب شود یا عملکرد نامناسبی داشته باشد، چیلر جذبی به درستی کار نمی‌کند. در این صورت، باید کمپرسور را بررسی کرد و در صورت لزوم، تعویض کرد.

  1. تعمیر ژنراتور

در بحث تعمیر چیلر جذبی واحد ژنراتور نقش مهمی در تولید آب سرد دارد. در صورتی که این واحد دچار مشکل شود، تولید آب سرد کاهش می‌یابد. در این صورت، باید واحد تبخیر را بررسی کرد و در صورت لزوم، تعمیر کرد.

  1. تعمیر واحد ابزربر

واحد جذب در چیلر جذبی برای جذب رطوبت از هوا استفاده می‌شود. در صورتی که این واحد دچار مشکل شود، عملکرد چیلر کاهش می‌یابد. برای تعمیر واحد جذب، باید ابتدا علت مشکل را شناسایی کرد و سپس تعمیر را انجام داد.

  1. بررسی سیستم آبرسانی

در چیلر جذبی، آب برای تولید آب سرد استفاده می‌شود. در صورتی که سیستم آب‌رسانی دچار مشکل شود، تولید آب سرد کاهش می‌یابد. برای بررسی سیستم آب‌رسان ی، ابتدا باید مطمئن شد که دریچه‌های آب باز هستند و برای گرفتن نمونه آب، از فیلترهای خاصی استفاده کرد. سپس باید سیستم آب‌رسانی را بررسی کرد و در صورت وجود هر گونه خرابی، آن را تعمیر کرد.

  1. تست و تعمیر صفحات اصلی

صفحات اصلی چیلر جذبی شامل صفحه جذب، صفحه تبخیر و صفحه تبدیل هستند. برای اطمینان از عملکرد بهینه چیلر جذبی، باید این صفحات را بررسی و در صورت لزوم، تعمیر کرد.

  1. تعمیر و تنظیم کنترلرها

کنترل‌کننده‌ها در چیلر جذبی برای کنترل دمای آب و تنظیم دمای هوای خروجی استفاده می‌شوند. در صورتی که این کنترل‌کننده‌ها دچار خرابی شوند، عملکرد چیلر جذبی به درستی انجام نمی‌شود. برای تعمیر و تنظیم کنترل‌کننده‌ها، باید از ابزارها و تجهیزات خاصی استفاده کرد.

  1. تست و تنظیم ترکیبات شیمیایی

ترکیبات شیمیایی موجود در آب و مایعات دیگر در چیلر جذبی می‌تواند بر روی عملکرد آن تأثیر بگذارد. برای اطمینان از ترکیبات شیمیایی درست، باید از ابزارهای خاصی استفاده کرد و آن‌ها را تست و تنظیم کرد.

  1. سرویس و یازرسی دوره‌ای

برای حفظ عملکرد بهینه چیلر جذبی، باید دوره‌ای آن را بازرسی کرد و نگهداری کرد. این شامل تمیز کردن و تعویض فیلترها، تست و تعمیر قطعات، تنظیم کنترل‌کننده‌ها و تنظیم ترکیبات شیمیایی است. این کار باید به‌صورت دوره‌ای انجام شود تا عملکرد چیلر جذبی به‌صورت مداوم بهینه باشد و از هرگونه خرابی جلوگیری شود.

آشنایی با کارکرد و روش تعمیر چیلر جذبی

در سیکل چیلر جذبی از دو سیال استفاده می شود. با حرارت دادن این محلول درون ژنراتور بخار مبرد از ماده جاذب جدا می شود و به کندانسور وارد می شود و در این قسمت تقطیر شده و پس از عبور از شیر انبساط به قسمت اواپراتور وارد می شود در این مرحله با تبخیر در واحد اواپراتور گرما از محیط دریافت شده و سپس مبرد به واحد جذب کننده انتقال میابد و در این قسمت توسط کاهش فشار جذب شده و با پمپ به ژنراتور فرستاده میشود.

تعمیر چیلر جذبی

برای تعمیرات چیلر جذبی، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. اگر چیلر جذبی با مشکل انتقال گرمای داخلی مواجه شده باشد، ممکن است مشکل از دستگاه تصفیه هوا باشد. برای تعمیر دستگاه تصفیه هوا، ابتدا باید فیلترهای هوای دستگاه را تمیز کرده و در صورت لزوم، تعویض کرد. همچنین باید از مواد شیمیایی خاصی استفاده کرد تا هوا به‌صورت بهینه تصفیه شود. نقش کنترل کننده ها در تعمیر و سرویس چیلر جذبی مهم است کنترل‌کننده‌ها در چیلر جذبی برای کنترل دمای آب و تنظیم دمای هوای خروجی استفاده می‌شوند. در صورتی که این کنترل‌کننده‌ها دچار خرابی شوند، عملکرد چیلر جذبی به درستی انجام نمی‌شود.

تنظیم ترکیبات شیمیایی در چیلر جذبی به منظور کاهش خوردگی، رسوبات و تشکیل بلوکاژ استفاده می‌شود. برای تعمیر و تنظیم ترکیبات شیمیایی باید از مواد شیمیایی خاصی استفاده کرد و ترکیبات را به‌صورت منظم تنظیم کرد و همچنین قطعات مختلف چیلر جذبی شامل پمپ، صفحات اصلی، دستگاه تصفیه هوا و … هستند. برای تعمیر و تست قطعات مختلف باید از ابزارهای خاصی استفاده کرد. برای مثال برای تست پمپ باید از دستگاه تست پمپ استفاده کرد و در صورت لزوم قطعات را تعمیر یا تعویض کرد.

سخن پایانی تعمیر چیلر جذبی

شرکت گروه مشاوران سانتیگراد در تمامی زمینه ها و مشکلات چیلر جذبی به بررسی و تشخیص عیب و خرابی چیلر می‌پردازد و با تعویض قطعات معیوب و تعمیر قطعات آسیب دیده، چیلر را به حالت کاری سالم و عملکرد بهینه باز می‌گرداند. همچنین، این شرکت در زمینه نگهداری دوره‌ای چیلر جذبی نیز خدمات ارائه می‌دهد تا از کاهش عمر مفید چیلر جلوگیری شود و هزینه‌های ناشی از تعمیرات بیشتری از پیشگیری کاهش یابد.

تعمیر چیلر جذبی

مراحل خدمات سرویس و تعمیر چیلر جذبی

از طریق یکی از راه های ارتباطی موجود با کارشناسان ما ارتباط برقرار کنید و یا سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنید و مشکل پیش آمده برای چیلر جذبی خود را برای کارشناسان ما شرح دهید

با توجه به نوع  چیلر جذبی و مشکل پیش آمده مجرب ترین کارشناس برای تعمیر چیلر شما گزینش می شود و زمان اعزام تعمیرکار با شما هماهنگ میشود تا در کمترین زمان ممکن در آدرس شما حضور داشته باشند

کارشناسان فنی به محل استقرار دستگاه جهت اجرای عملیات اعزام میشوند و برنامه روزانه عملیات تعمیرات چیلر جذبی به کارفرمای محترم تقدیم میگردد همچنین عیب یابی دستگاه به صورت تخصصی انجام میشود و اقلام مصرفی جهت تامین اعلام میشود

پس از اتمام پروسه تعمیر، چیلر جذبی راه اندازی شده و تحویل کارفرمای محترم میشود و نحوه صحیح استفاده و نکات کلیدی نگهداری از دستگاه آموزش داده میشود

ثبت درخواست تعمیر و اعزام کارشناس

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up
مستقیماً با کارشناش بخش مورد نظر تماس بگیرید
واحد فروش
واحد تعمیرات و نگهداری
واحد پشتیبانی
چت واتساپ