تعمیر پمپ پکیج | برای این‌که بتوانید مشکلات پمپ پکیج خود را بشناسید، نیازی نیست حتماً لوله‌کش باشید. با این حال بهتر است در این زمینه مقداری تجربه و مطالعه داشته باشید. اگر در این زمینه تجربه‌ای ندارید، حتماً از کارشناسان تعمیر و سرویس پکیج کمک بگیرید. بسیاری از مشکلات پکیج به دلیل رسوب گرفتن لوله‌ها و اجزای داخلی پکیج است که در صورت تمیز کردن آن‌ها، مشکلات نیز برطرف می‌شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه تعمیر پمپ پکیج که یکی از علت‌های اصلی خرابی پکیج است بپردازیم، اگر شما هم علاقه‌مند به نحوه تعمیر پمپ پکیج هستید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

پکیج

پمپ کار می‌کند اما قادر به پمپاژ آب نیست

اگر پمپ پکیج کار کند، مقداری لرزش خواهد داشت. همچنین دراین صورت نباید موتور پمپ داغ باشد. یکی از علت‌های بروز این مشکل گیرکردن پروانه یا شفت است. برای رفع این مشکل باید قطعه‌ای که امکان دارد روی پمپ گیر کرده باشد را بردارید. برای این کار به آرامی چند ضربه به پمپ بزنید تا اجزایی که به آن گیر کرده‌اند از پمپ جدا شوند.

تعمیر پمپ پکیج

تعمیر پمپ پکیج پر از خاک

وقتی به مدت طولانی از پکیج استفاده کنیم، به مرور زمان خاک و کثیفی‌های زیادی از طریق لوله و رایاتور باعث خرابی آن می‌شود. در صورتی که در پمپ خاک جمع شده باشد، پکیج شما خیلی دیر گرم می‌کند و یا به نقطه دمایی مورد نظر نمی‌رسد و یا حتی اصلا گرم نمی‌کند. برای رفع این مشکل اجزای خاک گرفته درون پکیج و پمپ را تمیز کنید و برای جلوگیری از بروز دوباره مشکل، فیلتر سیستم مغناطیسی برروی آن نصب کنید.

پمپ پر از خاک شده

قفل شدن هوا و ایجاد سروصدای زیاد

اگر هوا در پمپ پکیج محبوس شده باشد، پمپ به خوبی کار نمی‌کند و صداهایی غیر طبیعی از پکیج شنیده می‌شود. در این صورت باید پیچ کوچک تخلیه پمپ رابیابید و خیلی آرام آن را کمی شل کنید تا هوای محبوس شده خارج شود. به دلیل وجود آب در پمپ ، احتمال نشتی مقداری آب در این حالت وجود دارد. گاهی اوقات این سروصدا مربوط به خود سیستم پکیج است.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید: دلیل هوا گرفتن زیاد رادیاتور و لوله ها

نصب نادرست پکیج

یکی از دلیل مشکلات پکیج به خصوص وقتی که زمان زیادی از نصب آن نگذشته است، مربوط به نحوه نصب آن است. گرچه این مشکل دور از انتظار و بسیار نادر است، اما اگر پمپ اشتباه نصب شده باشد، باید آن را با پمپ دیگری تعویض کنید.

اشتباه بودن تظیمات سرعت پمپ

در پمپ‌های جدید پکیج‌ها شاهد آن هستیم که با سه درجه سرعت قابل تنظیم هستند. این سه درجه از یک تا 3 است و یک کندترین و سه سریع‌ترین سرعت آن است. اگر رادیاتور به خوبی گرم نمی‌شود و گرما به کل خانه نمی‌رسد. ممکن است مشکل از سرعت پایین آن باشد. در این صورت باید پمپ پکیج رابیابید و سوئیچ آن را اگر روی یک یا دو تنظیم شده برروی 3 قرار دهید. البته دراین مورد حتماً از کارشناسان تعمیر پمپ پکیج کمک بگیرید.

تعمیر پمپ پکیجی که نشتی دارد

گاهی اوقات شاهد نشتی آب از پکیج هستیم. ممکن است یکی از دلایل این موضوع شل بودن اتصالات پمپ در پکیج باشد. برای رفع این مشکل تمام اتصالات را بررسی و در صورت شل بودن آن‌ها را سفت کنید. اگر با وجود سفت کردن اتصالات باز هم نشتی وجود داشت، یعنی وقت تعویض پمپ رسیده است.

نشتی پمپ

کار نکردن پمپ پکیج علت‌های زیادی دارد که دراین مقاله به چند مورد از آن که راهکارهای ساده‌ای برای تعمیر پمپ پکیج دارند، به طور خلاصه اشاره کردیم. با وجود این‌که این راهکارها ساده هستند، اما حتماً با متخصصان این زمینه، مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

پر بازدیدترین ها

آخرین مقالات سایت

تماس با ما

09125173643

09125309074

keyboard_arrow_up
مستقیماً با کارشناش بخش مورد نظر تماس بگیرید
واحد فروش
واحد تعمیرات و نگهداری
واحد پشتیبانی
چت واتساپ