تعمیرات مشعل موتورخانه

تعمیرات مشعل موتورخانه | مشعل موتورخانه با هدف ایجاد حرارت و گرم کردن آب در بویلر استفاده می‌شود. این مشعل با تبدیل انرژی شیمیایی به انرژی حرارتی و فرستادن آن به بویلر یا دیگ، آب گرم سیستم گرمایشی را تأمین می‌کند. مشعل موتورخانه دارای دو نوع مشعل گازی و گازوئیلی است. امروزه مشعل گازی نسبت به نوع گازوئیلی کاربرد بیشتری دارد و در نتیجه درخواست افراد برای تعمیر مشعل گازی موتورخانه و تعمیر موتورخانه نیز زیاد است.

تعمیر مشعل موتورخانه 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید : بویلر (Boiler) چیست و چگونه کار می کند؟

عیب‌یابی و تعمیرات مشعل موتورخانه

عیب‌یابی مشعل موتورخانه یکی از مراحل مهم در تعمیر آن است. اگر مشعل دچار خرابی شود، عملکرد کلی موتورخانه با مشکل مواجه می‌شود و فرآیند حرارت را متوقف می‌کند. در صورتی که مشعل روشن نشود، در این موقعیت باید سریع نسبت به تعمیر آن اقدام کرد. در ادامه با برخی از ایرادات مشعل موتورخانه و تعمیر هر یک از آن‌ها آشنا می‌شویم.

روشن نشدن مشعل موتورخانه پس از چند ساعت کار کردن

در این شرایط، دلیل خاموش شدن مشعل  پس از مدتی کار کردن می‌تواند ناشی از هرگونه نشتی و یا اتمام سوخت مشعل باشد. نخستین گام برای تعمیر مشعل این است که منبع سوخت بررسی شود. اگر سوخت مشکل نداشت باید نشتی مشعل را پیدا کرد و به تعمیر آن پرداخت.

پایین بودن فشار گاز در مشعل

پایین بودن فشار در مشعل گازی بر اثر ایرادات نازل سوخت و همچنین مشکلات فیلتر مشاهده می‌شود. در چنین موقعیتی برای تعمیر مشعل گازی باید فیلترها و نازل را تمیز کرد. اگر پس از انجام این موارد مشکل رفع نشد، ایراد از شبکه گازرسانی است که برای رفع این مشکل باید به شرکت گاز اطلاع داد تا علت را بررسی کند.

خاموش شدن مشعل موتورخانه

خاموش شدن پی‌در‌پی مشعل موتورخانه به دلیل خرابی شیر مغناطیسی اتفاق می‌افتد. دلیل دیگر این خاموشی را می‌توان وجود ایراداتی در مشعل و عدم تنظیم الکترودهای مشعل، عملکرد نادرست ترانسفورمر جرقه و همچنین عدم باز بودن گاز شیر مغناطیسی دانست. برای تعمیر این ایرادات باید فاصله بین الکترودها را زیاد کرد و همچنین جریان گاز و هوا نیاز به بررسی و تنظیم دارد.

تعمیر مشعل موتورخانه

تعویض یون در مشعل موتورخانه

یکی از مواردی که در تعمیر مشعل موتورخانه به وفور مشاهده می‌شود و افراد تقاضای زیادی برای انجام آن دارند، تعمیر و به یا تعویض یون مشعل است. اگر یون خراب شود، مشعل پس از چند ثانیه کار کردن به حالت خاموش درمی‌آید. برای تعمیر یون مشعل، تعمیرکار محل ورود سوخت را به طور کامل می‌بندد و سپس مشغول به باز کردن مشعل می‌شود تا به یون دسترسی داشته باشد. تعمیرکار پس از پشت سر گذاشتن این مراحل، در صورتی که یون قابل تعمیر نباشد یون جدیدی را جایگزین یون قبلی می‌کند.

پیشنهاد می کنیم این مقاله را نیز بخوانید : تعمیرکار تاسیسات موتورخانه

رفع ایرادات رله مشعل موتورخانه

گاهی اوقات ممکن است قطعه دیگری از مشعل موتورخانه؛ یعنی رله دچار خرابی شود که در این صورت نیاز به تعمیر و تعویض دارد. تعمیرکار برای تعمیر رله ابتدا این قطعه را بررسی می‌کند و اگر به کلی خراب شده باشد، اقدامات لازم را برای تعویض رله انجام می‌دهد.

مداوم کار کردن فن مشعل و جرقه نزدن آن

اگر فن مشعل به طور مداوم کار می‌کند ولی جرقه نمی‌زند، احتمال گیر کردن دریچه هوای مشعل موتورخانه وجود دارد. برای حل این مشکل باید دریچه تعویض شود. دلیل دیگر جرقه نزدن می‌تواند بر اثر معیوب بودن رله باشد که برای تعمیر باید آن را تعویض کرد.

پس زدن شعله

در صورتی که با مشکل پس زدن شعله مواجه شویم، اشکال از سیستم جرقه‌زنی است. برای رفع این ایراد، الکترودها نیاز به بررسی دارند و اگر قابل تعمیر و تنظیم نبودند، تعویض صورت می‌گیرد.

در عیب‌یابی مشعل موتورخانه باید توجه داشت که اگر گاز یا هوا از حد مورد نیاز بیشتر باشد منجر به پس زدن شعله می‌شود. برای رفع این مشکل احتمال خرابی ترانسفورمر جرقه وجود دارد که در صورت لزوم باید آن را تعویض کرد.

زیادی صدای مشعل

زیادی صدای مشعل

اگر صدای مشعل بیش از حد زیاد باشد، دریچه تنظیم هوا لق شده است که این لقی دریچه را باید برطرف کرد. وجود ایراداتی در یاتاقان‌های موتور، عدم نصب صحیح موتور در محل مناسب خود و سفت نبودن دریچه تنظیم هوا موجب ایجاد صدای زیاد مشعل می‌شود. برای رفع و تعمیر این مشکلات باید بادزن در محل خود محکم شود و یاتاقان‌ها را تعویض کرد.

هزینه تعمیر مشعل موتورخانه

هزینه تعمیر مشعل موتورخانه به مدل مشعل بستگی دارد. به این ترتیب، تعمیر بر اساس گازی و یا گازوئیلی بودن مشعل متفاوت است. موارد دیگری نظیر سرویس کردن، نصب و مکان نصب، مدت‌زمان کار تعمیرکار، قیمت‌های مختلفی را به خود اختصاص می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

پر بازدیدترین ها

آخرین مقالات سایت

تماس با ما

09125173643

09125309074

keyboard_arrow_up
مستقیماً با کارشناش بخش مورد نظر تماس بگیرید
واحد فروش
واحد تعمیرات و نگهداری
واحد پشتیبانی
چت واتساپ